1. Innledning

Denne sesongen var klubbens 25 sesong,

Styret har denne sesongen bestått av Karl Einar Haslestad leder, Jan Helge Høybø nestleder og anleggsansvarlig, Lillian Riseng sekretær, Ingvild Holmgreen kasserer, Marit Surlien Hoen kioskansvarlig, Lars Pedersen styremedlem, John Martin Kind styremedlem, Styret har hatt 4 styremøter samt avklaringer på mail.

Styret kan se tilbake på en sesong med varierende aktivitet som først og fremst skyldes mye variasjon i vær og temperaturforhold. Vi fikk avholdt det meste av planlagt aktivitet, men dessverre måtte vinteraktivitetsdagen gå ut.

hederstegn Karl EinarI forbindelse med Buskerud Bandykrets 90 årsjubileum mottok Karl Einar Haslestad kretsens hederstegn.

2.Økonomi:

Økonomien i klubben er god. Vi har hatt noen store og mange små sponsorer. For mange av disse går nå kontrakten ut og det er nødvendig å gjøre en jobb på sponsorsiden kommende sesong. Samarbeidet med MIF gjør at vi kommer billigere unna utgifter i pre-season da vi deler treningsutgiftene med juniorlaget deres.

3.    Treningsleir Trollhättan

Helgen 23-25. oktober gikk turen til Trollhättan og Slättberghallen for A-laget og smågutt/guttelaget.  Igjen dro vi sammen med Mjøndalen,

En treningsleir inne i en bandyhall med topp forhold fra første stund er helt uvurderlig. Det ble kjørt 1 isøkt sent fredag kveld, 2 økter + styrketrening lørdag og en økt søndag før hjemreise. Dette ble en fantastisk helg hvor samarbeidsbåndene med MIF ble ytterligere styrket.

4.  Bandyskolen:

Bandyskolen ble satt i gang rett over nyttår, og avholdt hver lørdag fram til vinterferien. Det var omtrent 30 unger på isen hver lørdag. Som vanlig var det Kjell Nilsen ved hjelp av våre A-spillere som sto for instruksjonen. Dessuten gjorde våre Supergirls en flott jobb som assistenter. Jentene både trøstet og inspirerte de små deltagerne.

5.    Vinteraktivitetsdagen:

Vi planla vinteraktivitetsdag og discokveld 28 og 29 januar. Men dette måtte avlyses da mildvær og sønnavind slo inn.

6.    Discokveld.

Vi bestemte oss for å avholde discokveld fredag 5. februar, Kvelden ble en stor suksess med over 150 deltagere i alle aldre. Dette er et arrangement som i første omgang var et jubileumsarrangement, men oppslutningen tilsier at dette er noe vi må fortsette med

7.   Kiosk

Brakka med kiosken er det naturlige samlingspunkt for bandygruppa. Kiosken har vært bemannet på alle kampene Kiosken har gitt oss gode inntekter og er helt uvurderlig som miljøskaper. Alle har møtt opp på de vaktene de var satt opp på.

8.  Sportslig

herrer 2015Det har sportslig vært en grei sesong, med en et skikkelig høydepunkt. Vårt samarbeidslag med MIF på guttesiden tok NM-GULL

Fra Nordre Sande spilte Adrian Faye, Marcus Faye, Mads Hansen, Joakim Grønvold og Tim Riseng på dette laget. Vi gratulerer!

Herrer senior havnet også i år midt på tabellen i 2.div. Samarbeidet med MIF-junior har vært bra. Laget spilte som regel utmerket bandy mot de beste lagene, og omvendt mot de dårligste. Vår beste kamp var mot MIF-Alag som vi holdt til 1-1 nesten en hel omgang. Lagets absolutt beste kamp.

Laget deltok også i Drammen Bandys romjulscup, hvor de tok en flott 3.plass.

Småguttlaget har hatt en varierende sesong. Men laget viste ved enkelte tilfeller at det bor mye bandy i dem. Et høydepunkt var seier over Solberg på 2.juledagskampen hvor seiersmålet kom i siste spilleminutt.

Guttelaget har hatt en supersesong som endte med NM-gull

supergirls 2015Jentelaget ( supergirls) er et fantastisk lag som viser masse bandyglede. De spilte mange kamper og cuper i vinter med gode resultater. De bør bli med på høstens treningsleir i Sverige.

Det har i vinter kommet til et miniputtlag for gutter. Det ser ut til at det er rammer rundt dette laget som gjør det «liv laga» for neste sesong. Det har vært klubbens målsetting nr.1 å få dette til. Neste sesong meldes de opp i seriespill.

9.  Anlegg/utstyr:

Det har vært mye vekslende vær i vinter. Banemannskapet har stått på og lagt is 3 ganger. Vi har fått avholdt de kampene som var satt opp. Vi valgte på slutten av sesongen å vanne kun 1/3 av banen slik at vi fikk avholdt avslutning for bandyskolen og en kamp mellom supergirls og knøttelaget. Ellers har utstyret fungert bra. En liten reparasjon av traktoren midt i en travel periode kunne laget vanskeligheter for oss , men Bård Helge Tronerud var grei å lånte bort traktoren sin i den perioden.

Lars Pedersen har stått i spissen for å legge en isflate på Galleberg skole. Sammen med flaten på Kjeldås skole er dette viktige tiltak for å få unger på skøyter. Det blir laget mulighet for bane også på den nybygde Selvik skole. Har vi kapasitet nok bør vi se på muligheten for å legge is også der i samarbeid med noen foreldre.

10. Framtidig kunstis

Kunstisprosjektet på Konnerud blir en realitet fra høsten 2016. Dette vil bety en ny tid for oss sportslig sett. Vi får da mulighet til å komme på is samtididig som resten av bandynorge. Dette betyr ikke at vi kan ligge på latsiden for å etablere is på Klevjerhagen. Det er der vi har vår sjel og vår rekrutteringsbase.

11.   Jubileumsmarkering.

Nordre Sande Bandy var i år 25 år. Vi la en del av arrangementene som markering av jubileet, og ikke minst avholdt vi en vellykket arrangement 5 mars i den nyoppussede klubbhuset, med besøk av ordfører og representanter for Buskerud Bandykrets. Det deltok 60 personer som alle opp igjennom årene har hatt en viktig funksjon i bandygruppa. Blant de mange innslag denne kvelden var utdelingen av Gullskøyta. Alf Dragseth ga skøyta videre til sin medbanemann John Mikkelsen som fikk den for stor innsats gjennom mange år for bandygruppa. Nok en gang en velfortjent gullskøytemotager!

logo3

12. Konklusjon:

Årets sportslige høydepunkt er NM-gull for MIF/Nordre Sande i guttefinalen. Ellers har vi fått avviklet de kamper og arrangementer vi planla, bortsett fra vinteraktivitetsdagen. Banemannskapene har gjort en fantastisk jobb med en utrettelig innsats for å etablere og beholde is. Vekslende vær utover det vanlige har gjort sesongen oppstykket.

Det er etablert et 7’er lag for gutt knøtt, noe som har vært vårt mål nummer 1 . Vi vil takke MIF for et utmerket samarbeid og velvillighet til å hjelpe oss med is når vi i store deler av vinteren slet på hjemmebane.

Med tilgang på kunstis neste sesong bør det bli en ny hverdag sportslig sett. Som siste klubb i Norge (kanskje verden) får vi nå tilgang til kunstis på linje med våre konkurrenter.

Bandystyret

Karl Einar Haslestad                            Jan Helge Høybø                Lillian Riseng

Ingvild Holmgren                                 Lars Pedersen                  Marit S Hoen                     John M Kind

Is banen

Skøyte banen er åpen og vi gleder oss til en fin sesong.

Her blir det mye morro.

Skribent innlogging